Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Ha hullik, ha zsíros, ha kopaszodik...a Hajgyógyász segít!

Interjúsorozat folytatása Esztergályos Hajnalka Trichológussal 3. rész - Betekintés a hajgyógyászatba

Az interjúsorozat első részében megismerkedhettünk Esztergályos Hajnalkával és szakmai pályafutásával a kezdetektől napjainkig. A második interjúban Hajnalka bepillantást engedett a háttérbe, azaz, hogy hogyan tudja összeegyeztetni a magánéletét a vállalkozásával. 

Most pedig elérkeztünk ahhoz a részhez, ahol bemutatjuk, hogy mi is történik egy hajvizsgálaton, illetve milyen irányba induljon el, akinek bármilyen haj- vagy fejbőrproblémája van.

hajgyogyaszat-orising-011.jpg

Riporter: Ha valakinek van valamilyen fejbőrproblémája vagy bármilyen panasza, mit tegyen? Mi az első lépés?

Esztergályos Hajnalka: Nagyon örülök ennek a kérdésnek. Talán az egyik legfontosabb is, mert mostanában folyamatosan azzal találkozom, hogy nem tudják az emberek, hova is forduljanak vagy mit is csináljanak.

Szinte mindennapos, hogy telefonon vagy írásban próbálnak tanácsot kérni, elmondani a fejbőrpanaszukat, de sajnos nem tudok látatlanban, telefonon keresztül túl sokat segíteni. Írásban sem tökéletes tanácsot adni, teljes diagnózist felállítani pedig pláne nem. Ezért ez az első sarkalatos pont. Meg kell tudjuk, hogy hajunkkal vagy a fejbőrünkkel van problémánk, a hajgyógyászhoz emiatt kellene elsőként fordulni. Amikor összetett a probléma, és a helyes diagnózist felállítottam, akkor továbbküldöm a megfelelő szakorvoshoz. Abba az irányba tereljük általában a pácienseket, amilyen típusú, jellegű a probléma. Így már eleve megspórolhatnak a vendégek egy pár felesleges kört, pénzt, időt.

Én személy szerint több orvossal is dolgozom együtt, fogorvosok, belgyógyászok, bőrgyógyász, nőgyógyász, endokrinológus, labor ügyben tudunk segíteni, tehát mindenképpen kap orvosi segítséget az, akinek erre van szüksége. Ennek tükrében mindenképpen hangsúlyoznám, hogy vizsgálat! Vizsgálat! Vizsgálat az első lépés, mindig. Ha a hajunk száraz, ha a fejbőrünkkel van problémánk, mind a két esetben az első és legfontosabb hogy diagnózisunk legyen. Az semmilyen kötelezettséggel sem jár, de legalább tudjuk, hogy hova tovább.

Fontos! Semmi esetre se próbáljuk magunkat diagnosztizálni!

Ezt is sokszor tapasztalom, “hullik a hajam, úgyhogy vettem hajhullás elleni …” dömpingtermékeket itt-ott, és ezzel próbálják megszüntetni a problémát. Ha zsírosodik a hajam, veszek zsírosodás elleni sampont, vagy esetleg száraz a hajam….. tehát mindig a hajból indulnak ki.

Előfordulhat, hogy pont azért zsírosodik a fejbőrünk, mert száraz a hajunk.

Nem lehet csak a hajunkat vagy csak a fejbőrünket nézni. Komplexen, teljes egészében kell. Van hogy kemikáliáktól száraz a haj, de lehet, hogy azért száraz a hajunk, mert gyenge a hajhagymánk vagy valamilyen hiánybetegségben szenved. Meg kell vizsgálni és ki kell deríteni mindig, hogy mi az ok, mi a probléma gyökere, és azt kell kezelni, azt kell megszüntetni, és szépen lassan utána a többi is helyre fog jönni, vagy mellette azzal is foglalkozni. Tehát mindig többoldalúan kell megtámogatni a hajhagymát, illetve a fejbőrt is, nem pedig egyoldalú, egysíkú kezelést alkalmazni.

Legfőképpen pedig nem a tüneteket kell megszüntetni, hanem azt ami a tüneteket okozza.

R.: Hogyan tudsz biztosítani plusz időt, amit a vizsgálatokra fordítasz? Hisz azt mindig látom nálad, hogy egyszerre több vendég is van az üzletben egy műszak alatt.

E.H.: A legfontosabbnak azt tartom, hogy elmondjam, a teljes haj- és fejbőrvizsgálat legalább egy órát igénybe vesz. Ebbe beletartozik a hajszál is, a hajhagyma is, a fejbőr állapota is, megbeszéljük egyénre szabottan a problémákat, amit tapasztal. Tehát egy ember legalább egy óra hosszáig élvezi a vendégszeretetünket, mire végigmegyünk a lépéseken. A másik fontos tényező a vizsgálatnál, hogy minimum háromnapos fejbőrrel kell érkezni, ezt sem tudják sokan, nem veszik figyelembe. Ez azt jelenti, hogy három napig semmiféleképpen sem - ha több az nem baj, de addig semmiféleképpen sem -  mossunk hajat, mert akkor látom megfelelően a zsírosodás mértékét, milyenségét, vagy a hám rétegeinél előforduló eltéréseket. Mindenkit arra szeretnék kérni, ezt vegye figyelembe időpontegyeztetéskor.

A plusz idő biztosítása mindig nehézkes kicsit.  Amikor egy új vendég betelefonál hozzánk, akkor a legtöbb esetben azzal szembesülünk, hogy ő mond egy időpontot, amihez általában ritkán tudok alkalmazkodni, pontosan azért, mert már a kezelések, festések, vágások váltott műszakban folyamatosan zajlanak. Mindig a műszak elején igyekszem a vizsgálatokat elvégezni, ezért inkább korábban bemegyek, vagy az elején azzal kezdek, Tehát igen, plusz időt fordítok inkább erre, minthogy egy órán keresztül 4-5 vendéget várakoztassak meg.

Az pedig, hogy egyszerre több ember ül egy műszakban itt, sokszor ijesztő lehet. Ugyanis eleinte a vendégek a fodrászatokhoz viszonyítanak, ahol majd akkor kerülnek sorra, amikor az előző elkészül. Nálunk ez nem így van, mivel egy kezelés minimum két - három órát is igénybe vehet hajvégkezeléssel és frizurával együtt. Tehát egyidőben több kezelés is folyamatban van, de mindegyik különböző időben végez. Mivel különböző időpontokban is jönnek eleve a vendégek, sűrűn előfordul, hogy kaotikusnak tűnik a helyzet, de igyekszem ezt jól kezelni, logisztikázni, beosztani. Mindegyik lépésnek van egy hatóideje, mindenki ahol jár, ahhoz mérten mossuk le, szárítjuk meg.

Közben van, aki csak a biológiai dauer miatt, vagy az allergénmentes hajfestés, melír, vagy csak egy sima hajvágásra érkezik.

Szóval tényleg nem egyszerű, de még olyan nem volt olyan, hogy valakinek maximálisan ne szolgálnánk ki az igényeit, vagy nem azt kapja, amiért érkezett.

Mindig mondom: hogy egyszer sem zártam be még senkit, szépen lassan mindenki kész lesz, és majd elégedetten otthon alszik. :)

44454608_246634656209827_5397643923831128064_n.jpg

R.: Ebből adódik akkor a következő kérdésem, hogy nem nehéz összeegyeztetni a magánéletedben a gyerekek programjaival ezt, hogy még hamarabb bejössz dolgozni, esetleg a párod nem neheztel rád ezért? Nem sínyli meg a kapcsolatod?

E.H.: Nem szeretnék a magánéletemről már nagyon beszélni, hiába olvasottabb volt minden eddigi hajas cikknél. :) Annyi biztos, hogy nem. Nem okoz gondot, nem sínyli meg. A gyerekek ezekben az időpontokban amikor vizsgálok, még az iskolában vannak. A párom pedig amikor itt vagyok az üzletben, akkor ide jön, esetleg elmegyünk ezen a csodás környéken sétálgatni, ebédelni vagy vacsorázni. Mivel elmondtam az előző interjúban, hogy van köztünk újra egy kis távolság, ezért elég random, de megoldjuk, hogy együtt legyünk. Ő is nagyon sokat dolgozik. Ezért most én is megyek sokat, ő is jön, ahogy sikerül. Nem azt mondom, hogy könnyű, ez egy nehezebb időszak, mégis akarjuk, ezért kivitelezhető. Hála Istennek nem a világ másik végén van, autóval bármikor könnyedén elérjük egymást. A többi lehetőségről nem is beszélve, a mai modern világban számtalan más eszközünk is van a kapcsolattartásra. Több barátom él külföldön, pl. Amerikában, Angliában... ám egy  videóhívással úgy érzem, hogy egy karnyújtásra vannak tőlem.

R.: Ez nagyon becsülendő, ahogy így össze tudjátok hangolni. Tehát a vizsgálatkor kiderül, hogy mi a probléma. Hogyan lehet ezt orvosolni?

E.H.: Erre a kérdésre többféle válaszlehetőséget is tudok adni. Lehet, hogy elegendő egy otthoni kezelés, amihez hajfürdőt, pakolást, ampullát, stb. használhatunk otthon. Lehetséges az, hogy üzletben történő kezelésre van szükség, de ennek a gyakorisága egyénileg változó lehet: heti, kétheti, ami szintén a problémától függ. Ha nagyon súlyos problémáról beszélünk, akkor pedig mindenféleképpen továbbküldöm a megfelelő orvoshoz. Igazából az is előfordulhat, hogy mindegyik variációnak az egyvelegére együttesen van szükség, a külső és belső kezelésre egyaránt.

R.: Mit tudsz javasolni azoknak, akik még csak gondolkodnak azon, hogy merre induljanak?

E.H.: Ezzel a kérdéssel igazából visszakanyarodhatunk az elejére. Lezárásképpen is azt mondanám, hogy mindenféleképpen vizsgálat, vizsgálat, vizsgálat, az első körben.

Hangsúlyoznám azt is, hogy nem gyógyszertári, ingyenes vizsgálatról beszélek, és a hajgyógyászok között is nagyon el lehet veszni, mert már sokan nevezik magukat hajgyógyásznak különböző termékcsaládokkal folytatott kezelésből kifolyólag.

Próbáljunk az eredeti O'rising termékcsaládnál maradni. Még mindig Magyarországon egyedülálló a hatékonyságával és megbízhatóságával, az egyedi gyártási technológiájának és folyamatosan megújuló termékpalettának köszönhetően. Sok átveréssel is találkoztam már sajnos, úgyhogy aki ezt tapasztalja, forduljon hozzám nyugodtan bizalommal telefonon vagy emailben és segítek megoldani a gondjait. Annak fényében, hogy az utóbbi években az O'rising magyarországi képviselet legmegbízhatóbb partnere vagyok, legnagyobb forgalmazója, egyik legrégebbi szakembere, és egyetlenegy olyan vendéget nem tudok mondani, akinél ne lett volna eredmény, így garantálom a segítségemet.

Várjuk szeretettel üzletünkbe további gyógyászati szolgáltatásainkra is!

hajgyogyasz-lent-logo1.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirosodas.blog.hu/api/trackback/id/tr9914319375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Friss topikok

süti beállítások módosítása