Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Ha hullik, ha zsíros, ha kopaszodik...a Hajgyógyász segít!

Interjúsorozat Esztergályos Hajnalka Trichológussal 1. rész - Egy hajgyógyász története...

A magyar hajgyógyászat egyik kiemelkedő szakemberével beszélgettünk, aki elmeséli, hogy miként kezdődött Magyarországon a hajgyógyászat, és milyen eredményeket lehet elérni általa. Nem is gondolnánk, hogy fejbőrünk, hajunk állapotából igazán komoly betegségek, problémák fennállására tud a hajgyógyász rámutatni.

blogkep_hajni.png

 

Riporter: Mesélj a kezdetekről. Milyen módon kerültél kapcsolatba a hajgyógyászattal?

Esztergályos Hajnalka: A hajgyógyászattal való megismerkedésem még 1996-ra nyúlik vissza. A kezdetek óta aktívan részt veszek a hajgyógyászat népszerűsítésében és megismertetésében.

21 évvel ezelőtt Miskolcon kezdtem el ezt a tevékenységet, akkor már fodrászként dolgoztam. Az O’Rising úgy vezette be a hajgyógyászatot, hogy elsősorban a fodrászok között tört utat magának, tehát a fodrászoknak össze kellett gyűjteni legalább 5-10 embert, akinek valamilyen fejbőr problémája volt, és a hajgyógyász ezekbe a fodrászüzletekbe ment ki személyesen vizsgálni. Én is így kezdtem, először a fodrászüzletünkbe jött a hajgyógyász. Akkor rájöttem, hogy milyen fontos ez, és mennyi embernek van ilyen fejbőr betegsége, és mindegyik szinte különböző. Mára már tudom, hogy nem lehet általánosítani, minden egyes vendégemnél egy kicsit más a probléma, lehet, hogy egy séma, egy metódus alapján kell haladni, és szét lehet választani, hogy zsírosodás, korpásodás, hajhullás, kopaszodás, de a kezelési mód, és a hatóanyagoknak az összetétele folyamatosan változó.

R: Hogyan zajlott egy hajgyógyászati kezelés akkor?

E.H.:Akkor még a vendégek hozták azokat az anyagokat, amiket megvásároltak a vizsgálat során, ott hajhagyma.jpgmegmondták nekik, hogy miket kell használniuk, hogyan kell kezelniük, és ezeket a hatóanyagokat hozták hozzám a vendégek, hogy rakjam fel a fejbőrükre, hajukra. Egy pár hét után már láttam, hogy ennek van eredménye, észrevehető pozitív változás, tehát van értelme, így én is elkezdtem a hajgyógyász tanfolyamokat elvégezni, és egyre jobban belemélyülni a hajgyógyászat tudományába.

Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Gránné Oláh Ludmillának, aki belevont ebbe a szakmába, és aki segítette elindulásomat.

R.: Tehát hajgyógyász lettél. Miként alakult hajgyógyászati karriered?

E.H.:Egy éven belül már én is jártam az országot, mint hajgyógyász, akkor már én mentem a fodrászokhoz vizsgálni, visszajártunk kontrollokra. Ekkor jött az az erő, amit az emberek felém való hálájának köszönhetek, nagyon sok visszajelzést kaptam, hogy megszűnt a problémájuk, milyen nagy segítség volt ez nekik, és ezáltal döntöttem úgy, hogy elsősorban a hajgyógyászattal fogok foglalkozni a fodrászat mellett.

Az élet arra a döntésre kényszerített, hogy el kell hagynom Borsod-Abaúj-Zemplén megyét, és Budapestre jöttem Hajas László mesterfodrász személyes invitálására. Azután egy olyan fodrászatban akartam mindenféleképpen elhelyezkedni, ahol hajgyógyászattal is foglalkoztak. 2001-től öt éven keresztül Budapesten dolgoztam, nagyon sok gyakorlatot és tapasztalatot gyűjtöttem ez idő alatt, majd családi okok miatt Nyíregyházára költöztem. Ott is szintén O’Rising üzletben helyezkedtem el, végül megnyitottam saját szalonomat, aminek köszönhetően az elkövetkező években Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú megyében az első három legnagyobb forgalmat bonyolító hajgyógyász között szerepeltem.

Itt aki ellátott folyamatosan anyagokkal és nagyon nagy segítségemre volt, az Szilágyiné Páll Hajnalka, ezúton is külön köszönetet szeretnék mondani neki mindenért.

2008-ban visszakerültem Budapestre ugyanabba az üzletbe, ahol pár évvel ezelőtt is dolgoztam, és itt folytattam a hajgyógyászatot és a fodrászatot. Hamarosan Budapesten nyitottam meg a mostani szalonomat, ahol azóta is tevékenykedem, nagyon örülök neki, hogy itt újrakezdhettem karrieremet, hisz minden vendégem támogatott, biztatott, ezáltal a leghálásabb a vendégeimnek vagyok, akik bíznak bennem, akik számítanak rám, és igyekszem őket maximálisan kiszolgálni és eleget tenni nekik, mint ahogy az új vendégeimnek is.

Köszönetet szeretnék még mondani az O’Rising magyarországi képviseletének, hogy támogatást nyújtottak, és az oktatónak, Hosszú Orsolyának, akinek a hajgyógyászatban szerzett tudásom nagy részét köszönhetem.

ref_szalon_tanusitvany.jpg

A mai napig is fontosnak tartom, hogy megfelelő szakemberek vegyenek körül, ezért a szépségszalonomban mind a gyógypedikűr, manikűr, mind a kozmetika, testkezelés terén csak és kizárólag magasan kvalifikált szakemberek szolgáltatásait vehetik igénybe a kedves vendégeink.

R.: Milyen tanácsokkal látnád el a fejbőr- vagy hajproblémával küzdő embereket? Hogyan kezdjük el a keresést, merre induljunk?

E.H.:Ha hajgyógyászt keresünk, és az eredeti metódust szeretnénk követni, akkor mindenképpen az O’Rising emblémával ellátott termékekkel és szalonokkal kezdjük, itt kapjuk meg azt a hatékonyságot, ami biztosan beválik.

megbizhato-ceg-hajgyogyasz-orising-e1464710104577.jpg

 

Nem volt még olyan eset a 21 éves pályafutásom alatt, hogy ne működött volna a hatóanyag, és valamilyen szintű eredményt ne értünk volna el. A hajunk a testünk éke, és nagyon fontos, hogy ne csak a mai trendnek megfelelő frizurát vágassuk le, hanem az egészséges is legyen. A szlogenünk: „A haj szépsége belülről ered”, ezért mindig gondoljunk arra, hogy belül a hajhagymánk vajon milyen életet él, és esetleg ennek köszönhető-e, hogy a haj szerkezete és minősége megváltozik. Lehet fejbőr kezeléseket vagy hajvég kezeléseket is végezni, csak az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan ötvözzük a fodrászattal.

Az O’Rising Finish termékeivel ugyanúgy lehet hajat festetni, biológiai dauert készíttetni, melíroztatni, igazából bármit, amit a haj minősége megenged. Én mindig átgondolom először, és a vendég érdekeit is nézve, az ő elképzeléseit figyelembe véve próbálom azt a frizurát elkészíteni, ami a hajának is jó, a fejbőrének is egészséges, és jól néz ki, hogy jobban érezze magát a bőrében.

R.: Mit takar egy hajgyógyászati kezelés? Milyen területeket érint még a hajon és a fejbőrön kívül?

E.H.:A mikrokamerás vizsgálat az első lépés. amire mindenkinek el kell jönni. Ehhez három napig nem szabad mikrokamera.jpgelőtte hajat mosni, és legalább egy órát igénybe vesz. A vizsgálat alatt sok olyan dolog kiderülhet, ahol már orvosi segítség is szükséges, ilyenkor célzottan az adott problémával foglalkozó szakirányú segítséghez irányítjuk a vendégeket, pl. endokrinológushoz, belgyógyászhoz, laborvizsgálatra. Ezek eredményeit bekérjük, mert mindig az egész testet nézzük egyben és úgy próbáljuk a probléma gyökerét megtalálni. Átbeszéljük a vendéggel, hogy milyen életvitelt folytat, pl. mennyi folyadékot iszik, mert ezek is nagyon fontos tényezők.

Nem szabad csak a tünetekkel foglalkozni, csak azokat kezelni, mert azok felületes javulást hoznak, ami szükségszerű visszaesést fog eredményezni. Nem lehet egy polcról levett „hajhullás elleni” samponnal megállítani egy ember hajhullását. Mindig a probléma gyökerét kell megkeresni, megtalálni, milyen további károkat okozott az a probléma a szervezetben: hasnyálmirigy, felszívódási probléma, vagy a beleknél probléma, de akár keringési elégtelenség, és a sima, általános dolgok: menopauza, szülés utáni hormonváltozás, nyomelem és ásványi anyag hiány.

R.: Mi az a legfontosabb tényező, amit szem előtt tartasz, mint hajgyógyász?

E.H.:Az elmúlt 21 év alatt sok minden változott, már nem én megyek a vendégekhez, hanem ők jönnek hozzám, de egyvalami mindig is örök volt és az is lesz a tevékenységemben: mindig az adott személy egyedi állapotához igazítom, személyére szabom a kezelési folyamatot, és a célom az egészség és szépség visszaállítása, illetve megtartása.

Folytatjuk....

hajgyogyasz-lent-logo1.png

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirosodas.blog.hu/api/trackback/id/tr4612948005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása