Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Ha hullik, ha zsíros, ha kopaszodik...a Hajgyógyász segít!

A teljes interjúsorozat Esztergályos Hajnalka Trichológussal

1. rész - Egy hajgyógyász története...

A magyar hajgyógyászat egyik kiemelkedő szakemberével beszélgettünk, aki elmeséli, hogy miként kezdődött Magyarországon a hajgyógyászat, és milyen eredményeket lehet elérni általa. Nem is gondolnánk, hogy fejbőrünk, hajunk állapotából igazán komoly betegségek, problémák fennállására tud a hajgyógyász rámutatni.

blogkep_hajni.png

 

Riporter: Mesélj a kezdetekről. Milyen módon kerültél kapcsolatba a hajgyógyászattal?

Esztergályos Hajnalka: A hajgyógyászattal való megismerkedésem még 1996-ra nyúlik vissza. A kezdetek óta aktívan részt veszek a hajgyógyászat népszerűsítésében és megismertetésében.

21 évvel ezelőtt Miskolcon kezdtem el ezt a tevékenységet, akkor már fodrászként dolgoztam. Az O’Rising úgy vezette be a hajgyógyászatot, hogy elsősorban a fodrászok között tört utat magának, tehát a fodrászoknak össze kellett gyűjteni legalább 5-10 embert, akinek valamilyen fejbőr problémája volt, és a hajgyógyász ezekbe a fodrászüzletekbe ment ki személyesen vizsgálni. Én is így kezdtem, először a fodrászüzletünkbe jött a hajgyógyász. Akkor rájöttem, hogy milyen fontos ez, és mennyi embernek van ilyen fejbőr betegsége, és mindegyik szinte különböző. Mára már tudom, hogy nem lehet általánosítani, minden egyes vendégemnél egy kicsit más a probléma, lehet, hogy egy séma, egy metódus alapján kell haladni, és szét lehet választani, hogy zsírosodás, korpásodás, hajhullás, kopaszodás, de a kezelési mód, és a hatóanyagoknak az összetétele folyamatosan változó.

R: Hogyan zajlott egy hajgyógyászati kezelés akkor?

E.H.:Akkor még a vendégek hozták azokat az anyagokat, amiket megvásároltak a vizsgálat során, ott hajhagyma.jpgmegmondták nekik, hogy miket kell használniuk, hogyan kell kezelniük, és ezeket a hatóanyagokat hozták hozzám a vendégek, hogy rakjam fel a fejbőrükre, hajukra. Egy pár hét után már láttam, hogy ennek van eredménye, észrevehető pozitív változás, tehát van értelme, így én is elkezdtem a hajgyógyász tanfolyamokat elvégezni, és egyre jobban belemélyülni a hajgyógyászat tudományába.

Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Gránné Oláh Ludmillának, aki belevont ebbe a szakmába, és aki segítette elindulásomat.

R.: Tehát hajgyógyász lettél. Miként alakult hajgyógyászati karriered?

E.H.:Egy éven belül már én is jártam az országot, mint hajgyógyász, akkor már én mentem a fodrászokhoz vizsgálni, visszajártunk kontrollokra. Ekkor jött az az erő, amit az emberek felém való hálájának köszönhetek, nagyon sok visszajelzést kaptam, hogy megszűnt a problémájuk, milyen nagy segítség volt ez nekik, és ezáltal döntöttem úgy, hogy elsősorban a hajgyógyászattal fogok foglalkozni a fodrászat mellett.

Az élet arra a döntésre kényszerített, hogy el kell hagynom Borsod-Abaúj-Zemplén megyét, és Budapestre jöttem Hajas László mesterfodrász személyes invitálására. Azután egy olyan fodrászatban akartam mindenféleképpen elhelyezkedni, ahol hajgyógyászattal is foglalkoztak. 2001-től öt éven keresztül Budapesten dolgoztam, nagyon sok gyakorlatot és tapasztalatot gyűjtöttem ez idő alatt, majd családi okok miatt Nyíregyházára költöztem. Ott is szintén O’Rising üzletben helyezkedtem el, végül megnyitottam saját szalonomat, aminek köszönhetően az elkövetkező években Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú megyében az első három legnagyobb forgalmat bonyolító hajgyógyász között szerepeltem.

Itt aki ellátott folyamatosan anyagokkal és nagyon nagy segítségemre volt, az Szilágyiné Páll Hajnalka, ezúton is külön köszönetet szeretnék mondani neki mindenért.

2008-ban visszakerültem Budapestre ugyanabba az üzletbe, ahol pár évvel ezelőtt is dolgoztam, és itt folytattam a hajgyógyászatot és a fodrászatot. Hamarosan Budapesten nyitottam meg a mostani szalonomat, ahol azóta is tevékenykedem, nagyon örülök neki, hogy itt újrakezdhettem karrieremet, hisz minden vendégem támogatott, biztatott, ezáltal a leghálásabb a vendégeimnek vagyok, akik bíznak bennem, akik számítanak rám, és igyekszem őket maximálisan kiszolgálni és eleget tenni nekik, mint ahogy az új vendégeimnek is.

Köszönetet szeretnék még mondani az O’Rising magyarországi képviseletének, hogy támogatást nyújtottak, és az oktatónak, Hosszú Orsolyának, akinek a hajgyógyászatban szerzett tudásom nagy részét köszönhetem.

ref_szalon_tanusitvany.jpg

A mai napig is fontosnak tartom, hogy megfelelő szakemberek vegyenek körül, ezért a szépségszalonomban mind a gyógypedikűr, manikűr, mind a kozmetika, testkezelés terén csak és kizárólag magasan kvalifikált szakemberek szolgáltatásait vehetik igénybe a kedves vendégeink.

R.: Milyen tanácsokkal látnád el a fejbőr- vagy hajproblémával küzdő embereket? Hogyan kezdjük el a keresést, merre induljunk?

E.H.:Ha hajgyógyászt keresünk, és az eredeti metódust szeretnénk követni, akkor mindenképpen az O’Rising emblémával ellátott termékekkel és szalonokkal kezdjük, itt kapjuk meg azt a hatékonyságot, ami biztosan beválik.

megbizhato-ceg-hajgyogyasz-orising-e1464710104577.jpg

 

Nem volt még olyan eset a 21 éves pályafutásom alatt, hogy ne működött volna a hatóanyag, és valamilyen szintű eredményt ne értünk volna el. A hajunk a testünk éke, és nagyon fontos, hogy ne csak a mai trendnek megfelelő frizurát vágassuk le, hanem az egészséges is legyen. A szlogenünk: „A haj szépsége belülről ered”, ezért mindig gondoljunk arra, hogy belül a hajhagymánk vajon milyen életet él, és esetleg ennek köszönhető-e, hogy a haj szerkezete és minősége megváltozik. Lehet fejbőr kezeléseket vagy hajvég kezeléseket is végezni, csak az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan ötvözzük a fodrászattal.

Az O’Rising Finish termékeivel ugyanúgy lehet hajat festetni, biológiai dauert készíttetni, melíroztatni, igazából bármit, amit a haj minősége megenged. Én mindig átgondolom először, és a vendég érdekeit is nézve, az ő elképzeléseit figyelembe véve próbálom azt a frizurát elkészíteni, ami a hajának is jó, a fejbőrének is egészséges, és jól néz ki, hogy jobban érezze magát a bőrében.

R.: Mit takar egy hajgyógyászati kezelés? Milyen területeket érint még a hajon és a fejbőrön kívül?

E.H.:A mikrokamerás vizsgálat az első lépés. amire mindenkinek el kell jönni. Ehhez három napig nem szabad mikrokamera.jpgelőtte hajat mosni, és legalább egy órát igénybe vesz. A vizsgálat alatt sok olyan dolog kiderülhet, ahol már orvosi segítség is szükséges, ilyenkor célzottan az adott problémával foglalkozó szakirányú segítséghez irányítjuk a vendégeket, pl. endokrinológushoz, belgyógyászhoz, laborvizsgálatra. Ezek eredményeit bekérjük, mert mindig az egész testet nézzük egyben és úgy próbáljuk a probléma gyökerét megtalálni. Átbeszéljük a vendéggel, hogy milyen életvitelt folytat, pl. mennyi folyadékot iszik, mert ezek is nagyon fontos tényezők.

Nem szabad csak a tünetekkel foglalkozni, csak azokat kezelni, mert azok felületes javulást hoznak, ami szükségszerű visszaesést fog eredményezni. Nem lehet egy polcról levett „hajhullás elleni” samponnal megállítani egy ember hajhullását. Mindig a probléma gyökerét kell megkeresni, megtalálni, milyen további károkat okozott az a probléma a szervezetben: hasnyálmirigy, felszívódási probléma, vagy a beleknél probléma, de akár keringési elégtelenség, és a sima, általános dolgok: menopauza, szülés utáni hormonváltozás, nyomelem és ásványi anyag hiány.

R.: Mi az a legfontosabb tényező, amit szem előtt tartasz, mint hajgyógyász?

E.H.:Az elmúlt 21 év alatt sok minden változott, már nem én megyek a vendégekhez, hanem ők jönnek hozzám, de egyvalami mindig is örök volt és az is lesz a tevékenységemben: mindig az adott személy egyedi állapotához igazítom, személyére szabom a kezelési folyamatot, és a célom az egészség és szépség visszaállítása, illetve megtartása.

***************

2. rész - Nő, anya, üzletasszony - mélyinterjú

Esztergályos Hajnalka nem tipikus háziasszony. Saját, jól menő vállalkozást vezet több, mint húsz éve, egyedül neveli három gyermekét és emellett még ízig-vérig Nő is tud lenni párkapcsolatában. Inspiráló története sok elvált anyának ad erőt, hogy ne csüggedjenek, használják ki rendkívüli erejüket. Előző interjúnkban megismerhetitek szakmai pályafutását, ezúttal Hajnalkát arról kérdeztük, hogy mindezt hogy csinálja.

hajni_logos.png

 

Riporter: Mivel foglalkozol és mióta? 

Esztergályos Hajnalka: Hajgyógyász, trichológus vagyok, emellett fodrász a végzettségem, a kettőt együtt ötvözöm.
Már a kezdetek kezdetén szembejött velem a hajgyógyászat, amikor elkezdtem a fodrászatot alkalmazottként 1996-ban Miskolcon. Sajnos azóta többször abba kellett hagynom, vagy költözés, a gyerekek születése, vagy édesanyám betegsége végett kellett visszamennem Nyíregyházára, ezért legalább négyszer újra felépítettem a vendégkörömet, sőt kezdtem újra az életemet. Küldetésem, hogy gyógyíthassak és segíthessek, ez engem mindig feltölt. A vendégek pozitív visszajelzése és a sikerélmények, hogy másokon segíthetek, örömöt okozok, az lendületet ad a fáradtságos hétköznapokon. Ezért leginkább a hajgyógyászat az, amiben ki tudok teljesedni, és amit leginkább csinálok. Mára saját üzletem van sok új vendéggel, akik hálásak a gyógyulásukért. Vannak törzsvendégeim, akik csak hozzám ragaszkodnak, és ezért pedig én vagyok hálás. Büszke vagyok arra, hogy 2017-ben az én szalonom kapta meg az O’Rising magyarországi képviseletének megbízhatósági tanúsítványát. Több éve kimagaslóan én vagyok az O’Rising termékek legnagyobb forgalmazója Magyarországon. 

R.: Mit gondolsz a legnehezebb feladatnak a vállalkozásod és a magánéleted vonatkozásában? 

E.H.: Ha jobban belegondolok, erre a kérdésre igazából nem is tudom a választ. Valahogy nagyon jó logisztikával, rengeteg erővel, kitartással, odafigyeléssel próbálom összeegyeztetni a kettőt. A munkaidőmet igyekeztem aszerint beállítani, ahogy a gyerekeim edzései vannak, hogy tudjam őket is elvinni, és találjunk olyan napot is, amikor otthon vagyunk Általában a hétvégén is csak az egyik nap szabad, mert mind a három gyerek élsportoló, leigazolt játékos, így az egyik napra biztos jut egy-egy mérkőzés.
A teendők sokasága ellenére úgy gondolom, hogy senkinek ne vegye kedvét, hogy ennyi mindent kell egyszerre csinálni, mert ilyenkor nincs idő ezen gondolkozni, csak azt látjuk, hogy csinálni kell. A gyerekeket vinni kell, dolgozni kell, enni kell, viszont minden egyes területet tudni kell külön-külön kezelni, és maximálisan mindig arra figyelni, arra az időre, amit a családdal töltök, vagy a munkahelyen. Ott, akkor én vagyok az üzletvezető, otthon anya vagyok, ha a párommal vagyok, akkor pedig maximálisan Nő vagyok. 

R.: Elvált anyaként mennyire nehéz a munkádat és a magánéletedet megoldani? Ha jól tudom, van férfi, aki melletted áll és támogat. 

E.H.: Szeretném az egyedülálló nőket biztatni, hogy emeljék fel a fejüket, és elsősorban önmagukban kezdjenek bízni. Én már 2012-ben elváltam, három gyermeket nevelek egyedül. Nem volt könnyű felépíteni azt, ami most van, évekig tartott. Én is azt hittem, hogy nem fogom tudni a három gyereket egyedül helyesen nevelni, logisztikázni és ellátni, de igyekeztem a jó oldalát nézni. Így csak azoknak az elvárásoknak kell megfelelniük, amiket én támasztok feléjük. Nincs kiskapu, nincs kibúvó, velem kell mindent megbeszélni, így sokkal jobban le tudom követni őket. Minden nap leegyeztetjük a következő napot, ki, mikor, hova megy. Fontos, hogy legyen terv előre mindig, és mindenki tudja, hogy mi a dolga. Büszke vagyok rájuk, amiért tolerálják a munkámat, sokszor van, amikor tovább bent kell maradnom, ilyenkor a napi rutint próbálják úgy folytatni, mintha itthon lennék, több-kevesebb sikerrel.
Igen, jelenleg van párkapcsolatom, ami több mint 3 éve tart, de legalább 16 éve ismerjük egymást. Pillanatnyilag a munkája miatt még félig-meddig távkapcsolatról beszélhetünk, de dolgozunk rajta, hogy ne így legyen. Nyíregyháza és Budapest között ingázunk, bármikor ő is be tud ülni az autóba vagy én is, és 2 és fél óra múlva együtt vagyunk. Mivel édesanyám is nyíregyházi, a hivatalos ügyeimet is többször ott intézem, sűrűn járok amúgy is haza. Talán úgy tudnám jellemezni, hogy egy elég erős érzelmi láthatatlan kötelék köt minket össze, ezt is kibírjuk. Például pont a minap történt  hogy mind a ketten meglepetést akartunk szerezni egymásnak, elindultunk a két városból, mit sem sejtve, majd mind a ketten jól meglepődtünk, hogy egyikünk sem ott volt, ahol kerestük egymást. Jót nevettünk, és visszafordultam, hogy együtt lehessünk.

Az, hogy „hogy oldom meg"?

Természetesen, egyszerűen. Bevontam az életünkbe, nagyon boldog vagyok, hogy ezt sikerült úgy kezelnem eleinte, hogy szerencsémre itt mind a 3 gyerek szereti, elfogadja őt. Sajnos máshol tudom, sokszor egy gyerekkel is problémás, nálunk nincs ezzel gond.

R.: Mesélj egy kicsit a magánéletedről. Hogyan tudod szétválasztani a magánéleted a vállalkozásod igazgatásától? 

E.H.: Igazából bármennyire is szeretném, azt nem tudom megcsinálni, hogy nem hozom be a magánéletembe a munkát. Sajnos nagyon sokszor este, itthonról dolgozom, de mindig csak akkor, amikor már a gyerekek elalszanak, hogy ne a mi kis időnkből vegyünk el. Ahhoz, hogy menjen egy üzlet, ahhoz nagyon sok háttérmunkára van szükség, nyereményjátékok, marketing dolgok, honlap, Facebook, szövegírás, anyagrendelés, leltár, egyéb tennivalók, végtelenségig sorolhatnám. Ezeket bent az üzletben, a munkaidőmben, amikor a vendégekkel foglalkozom, akkor nem tudom megoldani, mert akkor meg az ő idejüket venném el. Ráadásul tavaly a párom biztatására létrehoztunk egy webáruházat, ami ebben az évben már el is indult. Emellett az ő vállalkozásának a honlapját is felépítettük, mellé a közösségi média felületeket, és folyamatosan besegítek neki ezek menedzselésébe.

R.: Elég nagy az ügyfélköröd, a vendégek egymásnak adják a kilincset a szalonban. Hogyan oldod meg a munka melletti teendőket, ha a családod messze lakik tőled? Ki segít neked ebben? 

E.H.: Sajnos túl sok segítséget nem tudok igénybe venni, ugyanis nekem anyukámék is és apukámék is más városban, vidéken élnek. A rokonságból igazából egyedül én döntöttem úgy, hogy Budapestre költözöm és itt kezdem az életemet, így sajnos minden rokoni szál nekem vidéken van és messze. A napi teendőkben ők nem tudnak részt venni, maximum anyukám az, aki szinte minden nap anyai jótanácsokkal lát el. Itt inkább a baráti segítség az, amire számíthatok, van egy-két család hála Istennek, akik a sportból és az iskolából nagyon jó kapcsolatban lettek velem, és jóbaráti viszonyt ápolunk. Tőlük kapok időnként segítséget, hogyha a gyerekeket haza kell hozni, vagy edzésre kell vinni, esetleg átmennek hozzájuk hétvégén, amikor én továbbképzésre megyek. Így csak magamra számíthatok jelenleg. Persze folyamatosan izgulok is, hogy nem lesz annyi vendég, a kezelések lejárnak, folyamatosan kell az új, és állandóan azon dolgozom, hogy amennyire csak tudok, minél több emberen segíthessek, mert én ezt szeretem csinálni, ebben teljesedek ki. 

R.: Ki vagy mi az, ami a legnagyobb feltöltődést adja neked? 

E.H.: Nekem a feltöltődést elsősorban a gyerekeim adják, mert nap mint nap szembesülök azzal, hogy nekik szükségük van rám. Ahogy nőnek, ahogy változnak, amilyen a hozzáállásuk a napi teendőkhöz. Természetesen a legjobb, amikor szabad programunk van, kirándulunk, csavargunk vagy akár csak fagyizunk, akkor vannak a legjobb pillanatok, és akkor rengeteget nevetünk. Az biztos, hogy fizikálisan és idegileg lefáradok nap mint nap a munkahelyi dolgokkal, de minden nap újra és újra kell töltődni. Az, hogy rám számítanak, hogy bennem megbíznak, és meg tudunk beszélni sok mindent, ez nagyon jó érzés.

A másik oldal, ha már érzelmi feltöltődésről beszélünk, akkor természetesen a párom, és mivel ez egy teljesen más típusú érzelmi feltöltődés, mint amit a gyerekektől kapok, ezért azt gondolom, hogy teljesen mindegy, hogy valaki elvált vagy házas, egy nőnek szüksége van erre. Vele is azok az együtt töltött órák, napok a legjobbak, amit kettesben tudunk tölteni, ha elutazunk, ha nyaralunk, ha csak pár órát tudunk együtt lenni, ezek nagyon sokat számítanak.

Az érzelmi töltetektől mindig kapok egy nagyobb lendületet, és akkor óriási nagy terveim lesznek, amibe bele szeretnék kezdeni, nagyobb vehemenciával állok neki a munkának, és befejezem a befejezetlen ügyeimet, vagy belekezdek egy újabba, amit csak tervezgettem addig. Mondjuk rám jellemző is, hogy ha kitűzök egy célt magam elé, akkor azt addig csinálom, amíg véghez nem viszem. Feltölt az is, amikor csak olvasok, az kikapcsol egy kicsit, de az biztos, hogy nagyon sokat számít az az idő, amit teljesen egyedül, csak magamban töltök.

Régen nem utaztunk, kicsik voltak a gyerekek, vagy a pénz nem engedte, bármi ilyesmi okok miatt. Ma már azt jelenteném ki, hogy legalább egy évben egyszer nyaralni egy hosszabb időre mindenféleképpen el kell menni, és évente akár többször is hétvégén kikapcsolódni, kirándulni, mert ezek olyan élmények, amit már senki nem vehet el tőlünk. Felbecsülhetetlen érték a tartalmasan együtt eltöltött idő akár a gyerekeinkkel, akár a párunkkal, akár a barátunkkal.

*******

3. rész - Betekintés a hajgyógyászatba

Az interjúsorozat első részében megismerkedhettünk Esztergályos Hajnalkával és szakmai pályafutásával a kezdetektől napjainkig. A második interjúban Hajnalka bepillantást engedett a háttérbe, azaz, hogy hogyan tudja összeegyeztetni a magánéletét a vállalkozásával. 

Most pedig elérkeztünk ahhoz a részhez, ahol bemutatjuk, hogy mi is történik egy hajvizsgálaton, illetve milyen irányba induljon el, akinek bármilyen haj- vagy fejbőrproblémája van.

hajgyogyaszat-orising-011.jpg

Riporter: Ha valakinek van valamilyen fejbőrproblémája vagy bármilyen panasza, mit tegyen? Mi az első lépés?

Esztergályos Hajnalka: Nagyon örülök ennek a kérdésnek. Talán az egyik legfontosabb is, mert mostanában folyamatosan azzal találkozom, hogy nem tudják az emberek, hova is forduljanak vagy mit is csináljanak.

Szinte mindennapos, hogy telefonon vagy írásban próbálnak tanácsot kérni, elmondani a fejbőrpanaszukat, de sajnos nem tudok látatlanban, telefonon keresztül túl sokat segíteni. Írásban sem tökéletes tanácsot adni, teljes diagnózist felállítani pedig pláne nem. Ezért ez az első sarkalatos pont. Meg kell tudjuk, hogy hajunkkal vagy a fejbőrünkkel van problémánk, a hajgyógyászhoz emiatt kellene elsőként fordulni. Amikor összetett a probléma, és a helyes diagnózist felállítottam, akkor továbbküldöm a megfelelő szakorvoshoz. Abba az irányba tereljük általában a pácienseket, amilyen típusú, jellegű a probléma. Így már eleve megspórolhatnak a vendégek egy pár felesleges kört, pénzt, időt.

Én személy szerint több orvossal is dolgozom együtt, fogorvosok, belgyógyászok, bőrgyógyász, nőgyógyász, endokrinológus, labor ügyben tudunk segíteni, tehát mindenképpen kap orvosi segítséget az, akinek erre van szüksége. Ennek tükrében mindenképpen hangsúlyoznám, hogy vizsgálat! Vizsgálat! Vizsgálat az első lépés, mindig. Ha a hajunk száraz, ha a fejbőrünkkel van problémánk, mind a két esetben az első és legfontosabb hogy diagnózisunk legyen. Az semmilyen kötelezettséggel sem jár, de legalább tudjuk, hogy hova tovább.

Fontos! Semmi esetre se próbáljuk magunkat diagnosztizálni!

Ezt is sokszor tapasztalom, “hullik a hajam, úgyhogy vettem hajhullás elleni …” dömpingtermékeket itt-ott, és ezzel próbálják megszüntetni a problémát. Ha zsírosodik a hajam, veszek zsírosodás elleni sampont, vagy esetleg száraz a hajam….. tehát mindig a hajból indulnak ki.

Előfordulhat, hogy pont azért zsírosodik a fejbőrünk, mert száraz a hajunk.

Nem lehet csak a hajunkat vagy csak a fejbőrünket nézni. Komplexen, teljes egészében kell. Van hogy kemikáliáktól száraz a haj, de lehet, hogy azért száraz a hajunk, mert gyenge a hajhagymánk vagy valamilyen hiánybetegségben szenved. Meg kell vizsgálni és ki kell deríteni mindig, hogy mi az ok, mi a probléma gyökere, és azt kell kezelni, azt kell megszüntetni, és szépen lassan utána a többi is helyre fog jönni, vagy mellette azzal is foglalkozni. Tehát mindig többoldalúan kell megtámogatni a hajhagymát, illetve a fejbőrt is, nem pedig egyoldalú, egysíkú kezelést alkalmazni.

Legfőképpen pedig nem a tüneteket kell megszüntetni, hanem azt ami a tüneteket okozza.

R.: Hogyan tudsz biztosítani plusz időt, amit a vizsgálatokra fordítasz? Hisz azt mindig látom nálad, hogy egyszerre több vendég is van az üzletben egy műszak alatt.

E.H.: A legfontosabbnak azt tartom, hogy elmondjam, a teljes haj- és fejbőrvizsgálat legalább egy órát igénybe vesz. Ebbe beletartozik a hajszál is, a hajhagyma is, a fejbőr állapota is, megbeszéljük egyénre szabottan a problémákat, amit tapasztal. Tehát egy ember legalább egy óra hosszáig élvezi a vendégszeretetünket, mire végigmegyünk a lépéseken. A másik fontos tényező a vizsgálatnál, hogy minimum háromnapos fejbőrrel kell érkezni, ezt sem tudják sokan, nem veszik figyelembe. Ez azt jelenti, hogy három napig semmiféleképpen sem - ha több az nem baj, de addig semmiféleképpen sem -  mossunk hajat, mert akkor látom megfelelően a zsírosodás mértékét, milyenségét, vagy a hám rétegeinél előforduló eltéréseket. Mindenkit arra szeretnék kérni, ezt vegye figyelembe időpontegyeztetéskor.

A plusz idő biztosítása mindig nehézkes kicsit.  Amikor egy új vendég betelefonál hozzánk, akkor a legtöbb esetben azzal szembesülünk, hogy ő mond egy időpontot, amihez általában ritkán tudok alkalmazkodni, pontosan azért, mert már a kezelések, festések, vágások váltott műszakban folyamatosan zajlanak. Mindig a műszak elején igyekszem a vizsgálatokat elvégezni, ezért inkább korábban bemegyek, vagy az elején azzal kezdek, Tehát igen, plusz időt fordítok inkább erre, minthogy egy órán keresztül 4-5 vendéget várakoztassak meg.

Az pedig, hogy egyszerre több ember ül egy műszakban itt, sokszor ijesztő lehet. Ugyanis eleinte a vendégek a fodrászatokhoz viszonyítanak, ahol majd akkor kerülnek sorra, amikor az előző elkészül. Nálunk ez nem így van, mivel egy kezelés minimum két - három órát is igénybe vehet hajvégkezeléssel és frizurával együtt. Tehát egyidőben több kezelés is folyamatban van, de mindegyik különböző időben végez. Mivel különböző időpontokban is jönnek eleve a vendégek, sűrűn előfordul, hogy kaotikusnak tűnik a helyzet, de igyekszem ezt jól kezelni, logisztikázni, beosztani. Mindegyik lépésnek van egy hatóideje, mindenki ahol jár, ahhoz mérten mossuk le, szárítjuk meg.

Közben van, aki csak a biológiai dauer miatt, vagy az allergénmentes hajfestés, melír, vagy csak egy sima hajvágásra érkezik.

Szóval tényleg nem egyszerű, de még olyan nem volt olyan, hogy valakinek maximálisan ne szolgálnánk ki az igényeit, vagy nem azt kapja, amiért érkezett.

Mindig mondom: hogy egyszer sem zártam be még senkit, szépen lassan mindenki kész lesz, és majd elégedetten otthon alszik. :)

44454608_246634656209827_5397643923831128064_n.jpg

R.: Ebből adódik akkor a következő kérdésem, hogy nem nehéz összeegyeztetni a magánéletedben a gyerekek programjaival ezt, hogy még hamarabb bejössz dolgozni, esetleg a párod nem neheztel rád ezért? Nem sínyli meg a kapcsolatod?

E.H.: Nem szeretnék a magánéletemről már nagyon beszélni, hiába olvasottabb volt minden eddigi hajas cikknél. :) Annyi biztos, hogy nem. Nem okoz gondot, nem sínyli meg. A gyerekek ezekben az időpontokban amikor vizsgálok, még az iskolában vannak. A párom pedig amikor itt vagyok az üzletben, akkor ide jön, esetleg elmegyünk ezen a csodás környéken sétálgatni, ebédelni vagy vacsorázni. Mivel elmondtam az előző interjúban, hogy van köztünk újra egy kis távolság, ezért elég random, de megoldjuk, hogy együtt legyünk. Ő is nagyon sokat dolgozik. Ezért most én is megyek sokat, ő is jön, ahogy sikerül. Nem azt mondom, hogy könnyű, ez egy nehezebb időszak, mégis akarjuk, ezért kivitelezhető. Hála Istennek nem a világ másik végén van, autóval bármikor könnyedén elérjük egymást. A többi lehetőségről nem is beszélve, a mai modern világban számtalan más eszközünk is van a kapcsolattartásra. Több barátom él külföldön, pl. Amerikában, Angliában... ám egy  videóhívással úgy érzem, hogy egy karnyújtásra vannak tőlem.

R.: Ez nagyon becsülendő, ahogy így össze tudjátok hangolni. Tehát a vizsgálatkor kiderül, hogy mi a probléma. Hogyan lehet ezt orvosolni?

E.H.: Erre a kérdésre többféle válaszlehetőséget is tudok adni. Lehet, hogy elegendő egy otthoni kezelés, amihez hajfürdőt, pakolást, ampullát, stb. használhatunk otthon. Lehetséges az, hogy üzletben történő kezelésre van szükség, de ennek a gyakorisága egyénileg változó lehet: heti, kétheti, ami szintén a problémától függ. Ha nagyon súlyos problémáról beszélünk, akkor pedig mindenféleképpen továbbküldöm a megfelelő orvoshoz. Igazából az is előfordulhat, hogy mindegyik variációnak az egyvelegére együttesen van szükség, a külső és belső kezelésre egyaránt.

R.: Mit tudsz javasolni azoknak, akik még csak gondolkodnak azon, hogy merre induljanak?

E.H.: Ezzel a kérdéssel igazából visszakanyarodhatunk az elejére. Lezárásképpen is azt mondanám, hogy mindenféleképpen vizsgálat, vizsgálat, vizsgálat, az első körben.

Hangsúlyoznám azt is, hogy nem gyógyszertári, ingyenes vizsgálatról beszélek, és a hajgyógyászok között is nagyon el lehet veszni, mert már sokan nevezik magukat hajgyógyásznak különböző termékcsaládokkal folytatott kezelésből kifolyólag.

Próbáljunk az eredeti O'rising termékcsaládnál maradni. Még mindig Magyarországon egyedülálló a hatékonyságával és megbízhatóságával, az egyedi gyártási technológiájának és folyamatosan megújuló termékpalettának köszönhetően. Sok átveréssel is találkoztam már sajnos, úgyhogy aki ezt tapasztalja, forduljon hozzám nyugodtan bizalommal telefonon vagy emailben és segítek megoldani a gondjait. Annak fényében, hogy az utóbbi években az O'rising magyarországi képviselet legmegbízhatóbb partnere vagyok, legnagyobb forgalmazója, egyik legrégebbi szakembere, és egyetlenegy olyan vendéget nem tudok mondani, akinél ne lett volna eredmény, így garantálom a segítségemet.

További szolgáltatásaink:

hajgyogyasz-lent-logo1.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirosodas.blog.hu/api/trackback/id/tr8314743913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Friss topikok

süti beállítások módosítása