Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Ha hullik, ha zsíros, ha kopaszodik...a Hajgyógyász segít!

Interjú egy rendkívüli világhelyzet hatásairól Esztergályos Hajnalkával, a hajgyógyász vállalkozóval

A COVID-19 vírus rendkívüli világhelyzete után ismét felkerestük Hajnalkát, hogy meséljen nekünk az elmúlt időszakról. A korábbi beszélgetésünket itt tudod elolvasni.

fb_poszt_bloghoz.png

Esztergályos Hajnalka: Nagyon örülök, hogy felkerestetek, és újra tudunk beszélgetni, mert egy nagyon izgalmas két hónap áll mögöttünk és egyben tanulságos is több szempontból.

Riporter: Mesélj nekünk az elmúlt időszakodról ebből a több szempontból: mint háromgyerekes anya, aki egyedül neveli őket, mint vállalkozó a Trio Hair Hajgyógyász és Szépségstúdió vezetője, valamint a magánéletedben mint nő, hogy vészelted át ezt az időszakot?

E.H.: Az üzleti életben ért a legnagyobb csapás! Szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Anyagi téren és üzleti szempontból is egyik napról a másikra egy iszonyatos visszaesés és veszteség fenyegetett minket. Biztos kihordtam lábon vagy két szívinfarktust, mely után hullámokban mély depressziós tüneteket produkáltam, úgy bepánikoltam, hogy mi lesz velünk.

A vendégek 95%-a otthon maradt, és én sem voltam benne biztos, hogy jól teszem, hogy ha bemegyek dolgozni. Mivel egyedül kell a gyerekeimet ellátnom, és itthon elkezdtük az online tanulást, így ha én lebetegszem, akkor őket nincs aki rendezze, és foglalkozzon velük, főzzön, stb, sem pedig az üzletbe nem tudok bemenni, és pénzt keresni.

Ekkor már Olaszországból nem kaptunk termékeket három hete. Számítottam rá, hogy az esetleges hiányokat valahogy helyettesítenem kell, próbáltam kitalálni, hogy küszöbölhetném ki, hogy a vendégek kezelésében ne legyen visszaesés és hiány.

A fodrászat itt már másodlagos volt, sőt esélytelen.

Úgyhogy, aki folytatni akarta a kezelését, mindenkinek egyesével elkezdtem otthonra beállítani a neki megfelelő aktuális dózist. Aztán vagy személyesen átvette a kis pakkját, vagy kiszállítottam házhoz. Hamar futár is lett belőlem, nem csak hajgyógyász. Aztán marketinges, seals manager, valamint a webáruház felturbózása, szóval sok, sok háttér munka home office-ban.

Mondjuk őszintén bevallom, nem ültem itthon bezárkózva, ha pár órára is,  de mindig be kellett mennem valami miatt.

A kollégáim sem dolgoztak már március közepétől, úgyhogy sokszor emberrel sem találkoztam, de nem tehettem meg, hogy itthon ülök a babérjaimon, és várom a csodát!

R: Szerintem akkor Te is egy hétköznapi hős voltál!

E.H.: Köszönöm, valami olyasmi, csak inkább az anyai ösztönök hajtottak, tényleg a megélhetésünk forgott kockán és a munkatarsaimé is. Sajnos van, akivel már nem tudunk együtt dolgozni a válság miatt. Elköszöntünk, sajnálom hogy megbomlott az egység.

Vagy fizetési nehézségek lettek, vagy egészségügyi szempontból aki a veszélyeztetett kockázatú csoportban van azért nem jött, ahol meg kisgyerekek vannak azért, mert nincs iskola, otthon kell velük maradni.

R: Hogy tudtál talpon maradni, minek köszönhető?

E.H.: Elsősorban a leleleményességemnek, annak hogy rövid ideig sajnáltam magunkat, aztán a megoldásokat kerestem, terveztem, többször lezongoráztam a fejemben a következményeket. Amit kivitelezhetőnek tartottam, abba belevágtam, hogy lássam működik-e.

A " B" terv született meg a legnehezebben, az otthoni verzió. Annak tökéletesnek kellett lennie, és gyorsan cselekedni, 2-3 hét alatt ezt kipörgettem. Aztán a "C" , és még a sokadik terv, aminek még most se jutottam a végére, hogy megvalósuljon. Jött sorban a fejemben mindegyik.

Nem szégyellem bevallani, álláskeresésre is regisztráltam vészhelyzet esetére, ha sokáig tartana a válsághelyzet. Muszáj lett volna mellékes jövedelemforráshoz jutnunk.

R: Jelenleg hogy alakulnak vissza a régi hétköznapok?

E.H.:  Vissza a régi sehogy!

Eldöntöttem akkor, hogy sokkal jobban, átláthatóbban,  automatizáltabban,  több szolgáltatással,  magasabb színvonalon és szebb környezetben folytatom!

Sokat tanultam,  például hogy magamra számíthatok leginkább,  úgyhogy ragaszkodom ahhoz, amit jónak látok. Bízom sokkal jobban magamban, megerősödtem.

Biztos, hogy kell tartalék, de sokkal több, mint amit gondolok, eddig inkább az utazásainkra, nyaralásra gyűjtögettem, mostmár évekre előre kalkulálok, mikor mire kell költeni. Pl. felújítás stb.

Még a korlátozások végén egy felújítás is volt, ami szintén tanulságos volt, mert gyorsan kellett megszervezni és lezongorázni, mielőtt az élet visszatérne, és kinyithatok ismét. Ezt amúgy már 1 éve terveztem, csak nem tudtunk kellő időre bezárni. Most itt volt az alkalom. :)

Itt is szintén olyanok segítettek, akikre nem számítottam, sőt! Nekik hálás vagyok,köszönöm, hogy segítettek váratlanul is, és nem hagytak ott a bajban. Akikre számítottam és ígérték azok eltűntek, felszívódtak, mit sem törődve vele, hogy lesz kész. Sajnos nekünk Nőknek nem megy a nehezebb dolgokat emelgetni, leszerelni,  felszerelni,  nincs teherautóm amibe befér, stb. Szóval kemény volt az is, amire nem is gondolnánk addig, amíg benne nem vagyunk. De kész, szép, és élvezzük a hangulatát!

97484804_2323399911289906_8905902090287579136_n.jpg

Betartjuk, amit lehet, hogy ne legyenek egyszerre sokan, így többet vagyunk ott délután. Ózonos fertőtlenítést végeztek nálunk, más rendszer szerint írjuk be a vendégeket, új kollégákkal gazdagodunk, szóval a régi sehogy sem áll vissza már, sok munka van itt a háttérben, hogy megvalósuljon mindig végre a következő lépés.

Így lépegetek lassan a lépcsőn, bízom benne, hogy már csak felfele!

R: Biztosan, minden rendben lesz újra, úgy látom. Te mint egyedülálló vállalkozó anyuka, akit példaként mutattunk be a most induló vállalkozóknak, úgy tűnik, még mindíg tudsz adni nekik lendületet! Az már akkor kiderült hogy van melletted azért valaki, közös célokkal, tervekkel... most hogy alakult a helyzetetek a válság alatt?

E.H.:  Sejtem mire gondolsz, az emberek magánélete is átrendeződött. Próbálok hasznos választ adni, de tudod, erről a részéről az életemnek még mindig nem szeretnék a nyilvánosság élőt beszélni, azért magán. Az előzőekben azért sok mindent meséltem már, most pedig mivel interjú alany lehetek egy egyedülálló vállalkozó anyuka témában, az azt jelzi, hogy férjhez még nem mentem. Tehát lényeges változás nem történt.

Azt látom, hogy a párkapcsolatokat igencsak próbára tette ez az időszak, vagy inkább lehet, úgy mondanám, hogy a helyére kerültek, letisztultak a dolgok..?

Kiderült, hogy akik tényleg szeretik egymást, azok most mégjobban, és örülnek, hogy végre többet lehetnek együtt, és van, ahol már tudjuk, hogy meglett a gyümölcse és gyermekáldás is közeleg.

Az erős érzelmi kötelék minden más körülmény és nehézség ellenére sem szakad el! Sőt biztos, hogy erősödött, edződött is!

Ahol pedig már egyébként sem volt ilyesmi,  inkább csak lakótársak egy helyrajzi szám alatt, ott biztosan tovább romlott a helyzet. Sajnos több esetet tudok, ahol a válság közepén pakolt az egyik fél össze. Nem bírta tovább, gyerekeket, házat, mindent hátrahagyva, mert összezárva már nem lehet sokáig megjátszani azt, amit előtte, amikor csak néha összefutottak a lakásban. Jobban kijönnek a gondok, nő a feszültség. Nagyon sok vendégen tapasztalom ezt, feszült, stresszes, türelmetlen, amikor visszatért. 

Van aki úgy pánikol, hogy depressziós lett tőle.

Szóval nehéz időszakon vagyunk túl, sok álmatlan éjszakán, reméljük nem jön új hullám, de ha igen, akkor legalább tudom, mit kell tennem, hogy átvészeljem.

Nagyon sok munkanélküli lett, örülnék ha minnél hamarabb helyreállna a gazdaság!

R: Hogy élték meg ezt a háborgó időszakot a gyerekek?

E.H.: A gyerekek éreztek ebből a legkevesebbet, mint ha korábban kezdődött volna a nyári szünet. Arra, ahogy viselték ezt a bezártságot, a szabadságunk nélkülözését, és alkalmazkodtak az új szabályokhoz zokszó nélkül, rendkívül büszke vagyok rájuk!

A tanulás az ikreknél önállóbban ment, ők már nagyok, de a kislányom mellett sem tudtam és akartam ott ülni mindig, mert már ő is felsős. Vele azért voltak nehézségek, döcögtünk. Élsportoló mindegyikük, ezért a mozgásigénnyel akadtak bajok. Jobb híján felkerekedtünk, és irány a Dunapart, vagy Normafa, bármi ahol épp nem voltak sokan, és mozogtunk. Még edzés tervet is csináltak!

Nálunk a családban senki nem lett beteg, örülök hogy ezen a téren nem lett baj.

Köszönöm az interjút!

További szolgáltatásaink:

hajgyogyasz-lent-logo1.png

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirosodas.blog.hu/api/trackback/id/tr3215855998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fejbőr zsírosodás, hajgyógyászat

Friss topikok

süti beállítások módosítása